Travel Partner

UBEZPIECZENIE OD KOSZTÓW REZYGNACJI

 

Proponowane w biurach podróży ubezpieczenia od kosztów rezygnacji nie należą do obowiązkowego pakietu ubezpieczeń, który oferuje się Klientowi. Jest to ubezpieczenie dobrowolne, o którego wykupieniu decyduje sam Klient. Niestety większość Klientów nie do końca zostaje poinformowanych o wszystkich najważniejszych warunkach tego ubezpieczenia.

Oto najbardziej istotne:

Wykupione ubezpieczenie gwarantuje Klientowi odzyskanie części wpłaconych na wyjazd pieniędzy, w przypadku, gdy Klient jest zmuszony z zakupionego wyjazdu zrezygnować. Według ustawy biura podróży mają prawo, w przypadku rezygnacji, potrącić Klientowi kwotę zgodną z rzeczywistymi kosztami poniesionymi przez biuro (UWAGA! wszystkie warunki uczestnictwa, w których wyszczególnia się wysokość procentową potrąceń są niezgodne z prawem!).  Wykupując ubezpieczenie od kosztów rezygnacji Klient ubezpiecza właśnie tą kwotę, która zostanie potrącona przez organizatora wyjazdu z tytułu poniesionych już kosztów. Najczęściej Klient pokrywa do 20% wkładu własnego z tytułu  kosztów rezygnacji, a pozostałą sumę z potrąconej przez biuro kwoty zwraca ubezpieczalnia.

Należy jednak pamiętać, że istnieją zdarzenia, których zaistnienie nie uruchamia ubezpieczenia kosztów rezygnacji z podróży. I tak np. nie możemy zrezygnować z już założonej rezerwacji tylko dlatego, że udało się nam znaleźć tańszą ofertę. Z polisy nie będziemy mogli również skorzystać w przypadku konfliktu z prawem, czy też wystąpienia niektórych chorób, jak np. załamanie nerwowe, które ubezpieczalnie traktują najczęściej jako dolegliwość zawierającą się w wyjątku 'choroby psychiczne'. Dlatego zanim zdecydujecie się na wykupienie takiej polisy, przeczytajcie udostępnioną listę wyjątków.

Tak jak ubezpieczenie chorób przewlekłych możemy dokupić w każdym momencie przed wyjazdem, tak na wykupienie  ubezpieczenia kosztów rezygnacji mamy określoną ilość czasu. Najczęściej jest to dzień zakładania rezerwacji lub 2-3 dni bezpośrednio po dokonaniu zakupu. Ale uwaga - inaczej traktowana jest rezerwacja pakietu wakacyjnego, a inaczej zakup np.biletu lotniczego.

Od Klienta, który zaopatrzył się w ubezpieczenie od rezygnacji ubezpieczyciel wymaga aby minimalizował on straty. Wiąże się z tym  szybkie zawiadomienie o rezygnacji biura podróży lub przewoźnika, złożenie wszystkich wymaganych do rezygnacji dokumentów, itd. Od szybkości działań Klienta zależy czy ubezpieczenie zostanie uznane czy też nie.

Warunki ubezpieczenia regulują jakie sytuacje kwalifikują się do wypłacenia odszkodowania z tytułu ubezpieczenia kosztów rezygnacji. Oczywistym powodem jest choroba. Jednak grypa, angina czy złamana noga nie są dla ubezpieczalni wystarczającym powodem. Klient musi posiadać stwierdzenie lekarskie, iż podróż zagraża życiu i zdrowiu poszkodowanego. Według ubezpieczalni złamaną nogę możemy również leczyć na leżaku w Egipcie. Nie wszystkie operacje zaliczają się również do wystarczających powodów rezygnacji z podróży. Operacja, która nie ratuje naszego życia i która może zostać przełożona na inny termin nie zostanie wzięta pod uwagę. Najlepiej w takim wypadku skontaktować się z ubezpieczycielem w celu uzyskania informacji.

Ubezpieczeniem objęte są również zdarzenia losowe (jak np.śmierć) i ciężkie zachorowania najbliższej rodziny ubezpieczonego. I tak za najbliższą rodzinę uważa się dzieci, rodzeństwo współmałżonka i rodziców. Ale uwaga - dziadkowie nie zaliczają się już do tego grona, podobnie jak partnerzy życiowi, o ile nie są współmałżonkami. 

Ubezpieczając się od kosztów rezygnacji zawsze dokładnie zapoznajcie się w warunkami ubezpieczenia, zapytajcie osobę, u której takie ubezpieczenie kupujecie i upewnijcie się, że całkowity koszt Waszego wyjazdu mieści się w maksymalnej kwocie ceny wyjazdu wyznaczonej przez ubezpieczyciela. Niektóre firmy oferują ubezpieczenia tylko do 20 000 zł/os, bez względu na to czy cena wyjazdu była wyższa.

 

Polub Nas na facebook'u...chętnie odpowiemy na wszelkie pytania, doradzimy jakie ubezpieczenia wybrać ... dostarczymy również najnowszych ciekawostek z dziedziny podróżowania

... gwarantujemy ZERO SPAMU

 

 

 

Zapisz się do Newslettera
I bądź na bieżąco z naszymi ofertami!

OTRZMYWANIE INFORMACJI: Administratorem danych osobowych jest Travel Partner Alicja Kafarska,ul.J.H.Dąbrowskiego 67, 60-523 Poznań. Dane będą przetwarzane w celu i zakresie określonym w klauzuli zgody oraz w celu świadczenia usługi newsletter, a także w celu marketingu bezpośredniego własnych usług Travel Partner Alicja Kafarska. Podanie danych jest dobrowolne. Podającemu dane przystępuje prawo dostępu i poprawienia ich treści. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH: Administratorem danych osobowych jest Travel Partner Alicja Kafarska,ul.J.H.Dąbrowskiego 67, 60-523 Poznań. Dane będą przetwarzane w celu i zakresie określonym w klauzuli zgody oraz w celu świadczenia usługi newsletter, a także w celu marketingu bezpośredniego własnych usług Travel Partner Alicja Kafarska. Podanie danych jest dobrowolne. Podającemu dane przystępuje prawo dostępu i poprawienia ich treści.
Bezpieczne biuro

PARTNERZY